d

The Point Newsletter

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error.

Follow Point

Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.
  /  Fotografia   /  Fotos dos bastidores de Nevermind

Fotos dos bastidores de Nevermind

Você provavelmente nunca ouviu o nome dele, mas certamente conhece seu trabalho.

Kirk Weddle é o fotógrafo responsável pelas sessões de fotos embaixo d’água para o álbum Nevermind, do Nirvana. Fruto de seu trabalho, temos a icônica foto da capa com o bebê.

nevermind_album

Confira, nas palavras de Kirk, como foi aquele dia, em julho de 1991.

“I wish I could take credit for the concept of the album. I think Robert Fisher and Kurt came up with the idea. It’s a very strong concept, a baby underwater, unable to breath, going after the almighty dollar.”

“This was kind of a low budget job. I had never heard of Nirvana. Not many people had. I was on my own to get the image. Some friends of mine had just had a baby, and they are brave and open people, so I asked if I could photograph their son Spencer. He was four months old and had never been in the water. I set up a camera on a tripod underwater and practiced with a doll. I had a lifeguard in the water right next to the camera. Rick [Spencer’s father], tucked little Spencer in the water and gave him a push toward Renta [Spencer mother]. I shot about 10 frames as he peacefully drifted by. Renta pulled him out and we shot one more round and he began to cry. So we quit. I shot that image on half a roll of film.”

Meses depois, em novembro do mesmo ano, Kirk fotografou Kurt Cobain, Dave Grohl e Krist Novoselic em outra piscina para utilizar as novas imagens em materiais de divulgação do álbum.

nevermind_kurt

“The shoot was a headache; bad weather, bad swimming pool, cloudy water. Kurt was a couple hours late and then went right to sleep at the side of the pool, and nobody wanted to wake him up.”

nevermind1

nevermind2

nevermind3

nevermind4

nevermind5

nevermind6

nevermind7

Para quem se empolgou, aí vai uma palinha…

Publicitário com experiência de 10 anos em Comunicação e Marketing, atuando com foco nas áreas de Criação, Inovação e Design para o mercado de Jogos e Entretenimento. Experiência complementar em Desenvolvimento de Produtos e Marketing Digital. Graduado em Comunicação Social com MBA em Marketing pela ESPM. Vasto conhecimento do mercado de Jogos e Entretenimento e entendimento do comportamento do consumidor infantil e do jogador.

Comments

  • Tyler 18 de julho de 2013

    Foda!

    reply

Leave a comment

Add your comment here